BARCELONA RESPIRA POESIA

Del 8 al 15 de maig la poesia omplirà places, parcs, auditoris i museus de Barcelona. La poesia és una expressió artística que com d'altres -posem per cas el jazz- arrossega un halo de manifestació minoritària. En el programa, que confecciona l'Ajuntament de Barcelona, hi ha actes per a tots els gustos. Hi destaquen la celebració del centenari de dos poetes amb trajectòries ben diferents: Salvador Espriu i Joana Raspall. Avui farem un tast de Joana Raspall, una poetessa abocada a fer volar la imaginació dels més petits.
La bicicleta
Jo tinc una “bici”
pintada de nou.
Quan vull s'està quieta
i quan vull es mou.

Avui no vol córrer
i no sé per què;
l'he greixada amb oli
d'un setrill sencer!
Amb draps de camussa
tota l'he eixugat,
i ja un cop polida
així ha rondinat:
M'ha dit: - Estic prima;
no em tractes prou bé.
- Si tu ets la més ferma
de tot el carrer!
- Mira quines rodes
té aquella d'allà!
- Parles d'una moto!
No et pots comparar!